onsdag 1 juni 2011

So here is my confession

Ett inlägg vari vår huvudperson ger cred till de som förtjänar det,
och för ett resonemang om vardaglig påverkan från helvetiska hantlangare.

Bloggen börjar väl så smått hitta sitt format. Dags att erkänna stölder. Ovanan att använda citat från låtar/låttitlar som rubriker har jag delvis använt förut, i min andra blogg. Då med det något snäva kravet att det skulle vara Depeche Mode. Så icke längre, nu duger det med all möjlig musik/litteratur/film/kulturreferens, men det kommer förstås oftast vara något jag personligen gillar som citeras. Och så ska det ha relevans för inläggets ämne givetvis.
Ovanan är inte så lite inspirerad från Bank & Niva.

Den andra ovanan, att inleda varje inlägg med en kort sammanfattning/teaser, är upplockad lite varstans ifrån, nu senast från boken The Dirt (där varje kapitel inleds med en teaser, som med många och vackra ord beskriver skiten som följer).

Slutligen kort om namnet. Dagar och Demoner anspelar givetvis på rollspelet "Drakar och demoner". Jag är rollspelsnörd förstår ni. Men det finns en dubbel mening. Jag och en vän brukar benämna dagliga bekymmer för "dagens demon". Om man exempelvis glömmer sin mobiltelefon hemma så kan det vara "dagens demon". Jag är visserligen ateist, men det kan mycket väl finnas små demoner som springer omkring och ställer till ofog. Det behöver inte ha med Gud att göra, eller hur? ;D

Med dessa bekännelser kan jag nu fortsätta framåt med rent samvete. Mot kommande dagar och demoner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar