måndag 25 januari 2016

Tidens tand

Man inbillar sig att det ska bloggas, skrivas och kreeras. Sen så kommer ett gäng baciller, från den argsinta och bittra stammen "Vinterkräksjukan", tågande. Sen inbillar man sig ingenting på ett tag, utan koncentrerar sig på oerhört verkliga och konkreta saker såsom att hinken står där den ska (bredvid sängen alltså).

Annat som är oerhört verkligt och konkret är tidens tand, och silverstänket i skägget som utövar någon form av långsam, men sjujävla effektiv, etnisk rensning av mörka hårstrån. Tills nyligen hade jag helskägg - jag hade nån plan om ett vinterskägg som skydd mot Kung Bore - men tröttnade på att det var så sticksigt och så svårt att hålla ordning på att jag återgick till mitt normala skägg. Ni vet ett sånt där som bara är runt munnen.

När jag var ung kallades ett sådant skägg för "hockeyskägg". Numera heter det tydligen "dörrvaktsskägg", vilket bara är ännu ett bevis på att saker och ting blir sämre. För att slutligen leda just den saken i bevis, och för att avrunda den här bloggposten på ett upbeat, kommer här en fantastisk playlist med forntida musik:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar