måndag 26 augusti 2013

I'm the ice cream man, honey, I'll be good to you

Det krävs en alldeles särskild klantighet för att lyckas skada sig själv i sömnen. Men visst, det kan väl hända? Man kan trilla ur sängen exempelvis. Klantigt i överkant, men ändå inte helt otänkbart, visst?

Men hur överdjävulskt extraordinärt ärkesuperklantig är man om man skadar sig själv i sömnen genom att snarka?

Nej, nu talar jag inte om att skadas indirekt genom snarkning - exempelvis att ens älskade fru sparkar på en för att man låter som ett dieseldrivet sågverk - utan av själva snarkningen.

I lördags var jag på ett bröllop med efterföljande bröllopsfest. Alkoholhaltiga drycker konsumerades. När jag konsumerat alkoholhaltiga drycker brukar jag snarka. Den här gången måste det slagit över totalt. Jag har alltså legat och snarkat så hårt att gomspenen gåtti sönner, den var helt uppsvullen och öm på söndagen.

Det var, utan konkurrens, dagens demon. Först när jag lyckats ta mig till affären och köpa glass lättade problemet något.

Detta har hänt en gång förut, för flera år sedan. Nu när jag kollat upp det på das GeInternet (bl a denna underhållande Flashback-tråd), så verkar jag inte helt ensam om detta problem. Alkoholhaltiga drycker är muskelavspännande (det är därför man dansar så fint när man druckit Jägermeister), och i kombination med övervikt fyllighet och sovande i ryggläge så kan detta tydligen hända.

Lärdom? Om du vill dricka och sedan sova, se för fan till att ligga på sidan. Eller ha åtminstone några liter glass hemma när du vaknar, ditt klantarsle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar