lördag 25 februari 2012

Military Fashion Show

Extraordinärt! Fantasieggande! Fabulöst! Allt är en lögn!

Nej nu ni, nu är det väl fanimej dags för ett blogginlägg igen? Det fina med just den här bloggen är att jag inte behöver skriva riktigt så ofta som man egentligen borde, utan lite mer när jag själv känner för det. Begrips?!

Då jag är kulturellt lagd, och en föreningsmänniska - mitt stora egentidsbehov till trots - så har jag ibland plikter gentemot dessa föreningar och människorna däri. I morgon/idag är ett sådant tillfälle. Föreningen Turbine, där jag sitter i styrelsen, arrangerar vårens första VOID på Studentpuben i Kalmar. VOID är, enkelt sammanfattat, en alternativ klubbkväll där det spelas elektronisk musik såsom synth, EBM, industrial och alla möjliga genrer och subgenrer inom det alternativa och elektroniska. Men egentligen måste man vara där för att fatta...


En extra rolig grej med VOID är att folk verkligen går in för det. Vi har ingen dresscode, men vi uppmanar folk att klä upp sig. Det är en salig blandning av lack, militäruniformer, punk, goth, gasmasker (!), synth - allt i en härlig spontan modeshow av kreativitet.

Ja, jag är så himla alternativ - svartklädd och förmodligen med vita hängslen - och flitig att jag kommer missa Melodifestivalens fjärde deltävling. Arghild har meddelat att hon inte vill se den själv. Så ni får nog ge er till tåls till "Andra chansen" eller finalen innan Arghild gör någon slags ilsken comeback här... "ät hästskit era jävlar!" hälsar hon förresten.

Men hey, ni har ju det här blogginlägget iallafall? Det är ju alldeles nytt. Kan med fördel läsas två gånger. Kanske ni hittar något dolt budskap?

Eller? Inte? Y U NO LOOK AGAIN?

PS.
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar