torsdag 24 november 2011

Thank the Lord World for small mercies

Blogghelvetet anammar en imperialistisk ärkehögtid från Den Store Satan i väst.
Nej, jag syftar inte på Frankrike.

Det är Thanksgiving i US of A. Här i gamla Sve of Rige firar vi inte tacksägelsedag. Det är lite dumt, för jag tycker man ska vara tacksam. Frågan är förstås gentemot vem. Gud kommer inte på fråga, eftersom han är något så fånigt/fint som ett nedkokat resultat av människors rädsla, hopp och oförmåga att greppa sin egen dödlighet. Nej, min tacksamhet får istället rikta sig till de den berör, och till universum i allmänhet. Samt möjligen till de bloggforskare som hittar denna text om 50 000 år*.

Så. Jag skulle vilja uttrycka min tacksamhet för...

... min familj, som stått ut med mig.

... mina vänner, som står ut med mig.

... min fru, som står med mig.

... min hälsa, som är relativ men god.

... Pepsi Max.

... doften av krut.

... Football Manager.

... elektricitet.

... lasagne.

... min hjärna.

... litteratur.

... musik.

... dimmiga höstmorgnar.

... varm O'boy.




* Hej! Jag satte in 1000 kronor på ett räntebärande konto i förra veckan. Det bör vara några miljoners miljoners miljarder kronor vid det här/där laget. Sök bara upp "Hederlige Humbug von Hedgefonds genompålitliga bank AB" och hälsa från mig, så ska ni få pengarna kontant. För kvitto, vv undersök näshålan i mitt kranie.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker mycket väl att vi kunde ha en liknande högtid i Sverige. Vårt land har ganska ont om hösthögtider egentligen, och svenskar kunde må bra av en dag att vara tacksam för det man har. Dessutom älskar jag kalkon. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig ätit _riktig_ kalkon, däremot köper jag alltid det som pålägg istället för skinka, när jag har möjlighet. Så mycket godare!

    SvaraRadera