fredag 11 november 2011

November spawned a monster

Bloggmästarn nöjer sig icke endast med att tillskapa en ny kampanjvärld.

Alltså, jag hade ändå tänkt göra lite egna monster, som passade spelvärlden. Inte så många, men några stycken. Lite mer "nordiska" troll, exempelvis. De som finns i D&D Monster Manual är... fel. Jag tror att jag aldrig gjort några nya varelser tidigare. Det är ett nytt spännande delmoment i mitt nördiga projekt.

Förutom trollen så har jag haft lite svårt att komma igång med nya monster/varelser. Men tack vare en rubrik jag snappade upp i mitt Twitterflöde läste jag en mycket intressant artikel. Det ledde i sin tur fram till en idé om en ny varelse. En rätt så jävlig sådan.

Dessvärre kan jag inte gå in på ytterligare detaljer nu. Varelsen ska först (moahahaha) upplevas av rollpersonerna - sedan kan den möjligen presenteras mer i detalj här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar