lördag 30 juli 2011

Sweet dreams are made of this

Ett inlägg vari vår älskade skurk blabblar på kring mat, drömmar, musik och pengar.

Här sitter jag och smaskar stekta kantareller och dricker en kall öl. Sämre kan man ha det. Egentligen borde jag väl sova eftersom det är bagarväckning imorgon/idag, men dygnsrytmen är som den är såhär äckligt kvava och varma sommarnätter.

Jag tänkte berätta lite om en dröm jag hade föregående natt. Bland annat åkte jag en hiss som gick så monstruöst fort (neråt) och stannade så snabbt att man blev 2 cm kortare varje gång man åkte den. Sen spelade jag Black Jack med Djävulen Själv - vilket visade sig vara en sällsynt dålig idé, eftersom han kan skapa illusioner och få en att tro att ens hand är mycket bättre än vad den i själva verket är.

Jag ska helt enkelt inte dricka vin efter klockan 22.

Notiser:
Bloodhound Gang släpper ett nytt album i år. Det är deras första riktiga album (de släppte samlingsskivan "Show us your hits" i fjol men det räknas inte) sedan 2005. Sedan dess har de visserligen släppt två singlar - "Screwing you on the beach at night" och "Altogheter ooky" - under dessa år, men det är rätt magert för ett band som släppte sina första tre album på fem år.

The Economist är inte alltid så här rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar