söndag 31 juli 2011

Red red wine, goes to my head

Ett inlägg vari vår huvudhjälte levererar en moralkaka,
som förmodligen sköljs ned med lite vin.

Är uppenbarligen inne i en mycket intensiv period av drömmeri. Kan också bero på att jag smådricker vin om kvällarna - alkohol har alltid gjort underverk för min hjärnas drömfabrik.

I natt hittade jag två lådor med sedlar. Strax därinnan hade jag hört på Skurkradion att någon plundrat en bankomat. En av lådorna innehöll hundralappar, och den andra femhundralappar. Jag snodde med mig den värdefullare av de två lådorna, men fick strax veta att polisen aktiverat "sökfunktionerna" på sedlarna. Om man använde sedlarna skulle larmet gå, oavsett i vilken butik man försökte handla med dem.

Sen vaknade jag.
Och insåg att jag borde lämnat in pengarna till polisen direkt. Vilket jag förmodligen hade gjort i verkliga livet. Kom ihåg det, om ni hittar massa pengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar