lördag 10 mars 2012

Gone insane, but the memory remains

Blogghelvetets minne sviker under en längre period, men till sist återupprättas förtroendet för dess kapacitet, och världen ligger återigen för blogghelvetets fötter.

I dag har jag haft ett par strofer ur en låt på hjärnan. Jag kunde för mitt liv inte komma på mer än raderna "All aboard, all aboard woo-ho!" och "Come on let's go for a ride". När jag väl fick tillfälle att Googla raderna så hittade jag ingenting vettigt. Någonstans i hjärnbarken fanns också en fast övertygelse om att låten handlade om tåg på något sätt.

Till sist, efter att jag börjat lägga till sökord som "eurodisco" (jag ville också minnas att låten var av den karaktären) så fann jag vad jag letade efter. Nu undrar jag hur jag nånsin kunde glömma bort kära gamla KLF.





The KLF är förstås ett av de skummare banden på 90-talet. Kallar man sig alternativt för KLF (samtidigt som man vägrar förklara vad det står för), "Justified Ancients of Mu Mu", "The Timelords" och "The JAMS" så är man i regel lite speciell.

PS.
Metallica - The Memory Remains
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar