lördag 17 mars 2012

Games people play

Blogghelvetet berättar om den allra senaste och finaste utvecklingen i
rollspelens förlovande land.

Då har man testat Ironclaw. Eller det har jag ju inte, jag var tvungen att gå och hämta upp bilen och köra hemåt när jag var klar med karaktärsskapandet. Tycker det verkar lovande, gillar dicepoolvariationen och med olika tärningar blir det ytterligare en dimension i de hele, som danskjävlen säger.

Karaktären är en tämligen typisk Basse-karaktär. En antropomorfisk panter, som är spellbinder, en ambitiös men tystlåten sådan. Jag spelar sällan brutala krigartyper. Istället är jag ofta präster, mentalister, nekromantiker, tjyvar, charlataner, dilettanter, barder eller magiker.

Just därför ska det bli intressant att påbörja den andra kampanjen som är under uppstart, där jag tänker spela en barbar, halvorc och allt. Den kampanjen är inte i Ironclaw utan i det hemmasnickrade bastard-D&D-DoD-AD&D-systemet som Bex ägnat sisådär 10 år till att förfina. Åh ja, just det, barbaren ska vara en kvinna också. Jag tror inte jag spelat en kvinnlig karaktär sedan den nekromantiskt begåvade familjen Sunshadow härjade som värst.

Googla orden female half orc barbarian ska man inte göra.


PS.
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar