söndag 1 januari 2012

Nothing changes on New Year's Day

Tillfälligheternas spel, eller en ond konspiration från universum?

I går såg jag Nostalgia chicks video med de, enligt henne, 10 sämsta/värsta Disney-uppföljarna. Innan jag beskådade detta hade jag ingen aning om att exempelvis "Den lilla sjöjungfrun 2" eller "Askungen 2" fanns.

I dag, efter att jag nästan återhämtat mig från det sedvanligt stenhårda nyårsfirandet (och en baksmälla som bara kan beskrivas som episk), så stannade vi till hemma hos frugans syster för lite familjehäng och käk. Barnen ville att jag skulle titta på film med dem, och gissa vad som stod på repertoaren?

"Åh nej, det är Ursulas galna syster!"

Vad är oddsen?



PS.
Nu såg jag visserligen inte hela filmen. Men jo, den var väl inte någon höjdare, samtidigt var den ändå inte riktigt så usel som jag fruktade.
DS.

PS2.
Man måste iallafall beundra Disney för hur skickligt de etablerar sina karaktärer hos barnen. Småtjejerna sa aldrig att de ville titta på "Den lilla sjöjungfrun 2", de sa "vi vill titta på Ariel!". När reklam för "Skönheten och odjuret" visades innan själva filmen sa minstingen "Det är Belle! Den har jag!".
DS2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar