lördag 4 maj 2013

Spoonful

Många har sett "The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon" av Richard Gale där en asiatisk demon jagar en stackars man... med en sked!




Den har funnits på Youtube några år nu och har dryga 22 miljoner visningar. Jag såg att nån la ut den på Facebook idag och eftersom det var några år sedan jag tittade på den, så gjorde jag det igen.

Vad jag inte visste var att Richard Gale fortsatt denna "franchise" genom att göra flera episoder där den stackars mannen - nu namngiven som Jack Cucchiaio (betyder "sked" på italienska) försöker fly sitt öde genom att bli en Ginosaji själv. Det finns tre episoder än så länge, de hoppas kunna släppa den fjärde nu i maj.

Episod 1.

Episod 2.

Episod 3. (min favorit, so far)

Ginosaji vs. Ginosaji är ännu roligare än originalsketchen. Ta en titt!


PS.
Spoonful med Etta James på Spotify och Youtube.
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar